Tien jaar 2de Spoor: directeur-eigenaar Mirelle Klijs blikt terug, en vooruit. “Eigenlijk was het nooit mijn bedoeling zelfstandig ondernemer te worden. Ik werkte bij een Arbodienst en wilde daar weg. Want als het geld binnen was mocht ik me niet meer druk maken om kandidaten, en dat deed ik wel. Enkele klanten vroegen mij voor mezelf te beginnen, omdat ik medewerkers wél plaatste. En zo is het in januari 2011 allemaal begonnen.”

Topteam

Mirelle had nooit kunnen vermoeden dat ze tien jaar later met een topteam van zo’n 30 mensen zou samenwerken. “Ongelooflijk wat we met z’n allen bereikt hebben! Steeds meer coaches/zzp’ers die zich aansloten, en dat nog steeds doen, waardoor we een landelijke dekking kunnen bieden. Want ook de klanten bevinden zich inmiddels over heel Nederland. Coaches en klanten kunnen altijd terugvallen op onze backoffice, waar ze kunnen rekenen op betrokken medewerkers die zich voor meer dan 100% voor hen inzetten.”

Een kwalitatief re-integratietraject

“Om de groei van 2de Spoor goed te managen, hebben we een ICT-systeem laten ontwikkelen dat ondersteunend is aan de organisatie en de mensen in het veld”, vervolgt Mirelle. “Ik laat me namelijk niet gek maken door geautomatiseerde online programma’s, waardoor coaches minder tijd nodig hebben voor hun begeleiding. Een re-integratietraject is mensenwerk en vraagt om korte lijntjes met werkgever en werknemer, dat is en blijft mijn overtuiging. Mede daarom heb ik bij CS Opleidingen de opleiding ROW (Re-integratiecoach regie Op Werkvermogen) geïnitieerd, zodat er nu gecertificeerde re-integratie coaches zijn in Nederland: alleen een kwalitatief re-integratietraject levert op. Als voorzitter van de faculteit ROW zal ik hier op blijven toezien.”

Persoonlijke aanpak

Deze visie heeft Mirelle al vanaf het allerbegin. “Het geeft mij veel voldoening om mensen daadwerkelijk te kunnen helpen. De kwaliteit zit ‘m in de persoonlijke gesprekken, niet in de instrumenten die ingezet worden. Werkboeken, een online programma, 360 graden feedback, allemaal leuk en aardig, maar dat alles bij elkaar kan niet tippen aan de vele uren begeleiding en toewijding van een goede coach.”

Kansrijke toekomst

“De afgelopen tien jaar zijn echt voorbij gevlogen”, lacht Mirelle. “Zo fijn om te merken dat mijn eigenwijze, persoonlijke manier van werken wordt gewaardeerd door onze klanten. En door hun medewerkers, om wie het natuurlijk allemaal draait. Wij zien uit naar de toekomst, om voor nog veel meer kandidaten échte kansen te creëren: dat is goed voor de kandidaten en goed voor de werkgevers.”

Laat een reactie achter