Eigen aanpak
Door de bijzondere, eigen aanpak onderscheidt 2de Spoor zich in de branche. Mirelle is toegankelijk en communiceert gemakkelijk, dat is prettig in het contact. Daarbij weet ze mensen te motiveren en enthousiasmeren, ook haar medewerkers op de backoffice. Zij staan altijd voor je klaar, de betrokkenheid is groot en niets is hen te veel. Als ik dit als coach al zo ervaar, dan zullen werkgevers dit zeker zo ervaren. 2de Spoor doet álles voor haar opdrachtgevers, dat kan gewoon niet anders.
Club zelfstandige ondernemers
Ik was uit loondienst gegaan, nu zo’n drie jaar geleden, en besloot om voor mezelf te beginnen. Mirelle ontmoette ik bij CS Opleidingen, ik wilde een opleiding doen voor hetgeen ik in de praktijk al langer deed. Mirelle was een van de examinatoren en nadat ik het fictieve gesprek met de fictieve cliënt had afgerond, vroeg ze of ik met 2de Spoor wilde samenwerken. Ik werd uitgenodigd voor de coachbijeenkomst in Uden en voelde me meteen helemaal thuis. Het is een fijne club zelfstandige ondernemers, dat brengt toch een andere vibe.
Goed contact
Iedereen staat open voor elkaar, het onderlinge contact is zeer prettig. We kunnen echt op elkaar bouwen en versterken elkaar. Voor de backoffice is geen vraag te gek. Zo zijn we net overgestapt naar een nieuw systeem. Ik had het idee dat ik aan het stalken was, maar dat werd niet bevestigd. Mirelle zegt dan: daar zijn we voor, daar is de backoffice voor. Ze vraagt steeds om feedback, wil graag van iedereen input, met als doel het ons coaches makkelijker te maken. Want jullie moeten er mee werken, zegt ze dan, dus kom maar op. Daar hou ik van! Zelfs in de groepsapp valt de openheid op. Echt alles mag je voorleggen, ook als het om andere zaken gaat. Mirelle is niet rigide, zo van ‘dit is niet van ons clubje’. Ik voel me vrij om vragen te stellen, echt alles is bespreekbaar.
De kracht van relativeren
Het komt wel eens voor dat je tijdens een traject tegen een probleem aanloopt. Dan is het prettig om terug te kunnen vallen op 2de Spoor. Mirelle kan goed relativeren en de vinger op de zere plek leggen. Ze laat je inzien dat je het niet altijd bij jezelf hoeft te zoeken, dat het probleem ook ergens anders kan liggen. Dat lucht op en dan kun je weer verder.
Mensenwerk is maatwerk
Een 2espoortraject blijft mensenwerk. Ben je niet betrokken bij de cliënt, dan kun je het wel vergeten, dat is mijn overtuiging. Door de coronaperiode gaat er veel online, maar ik merk dat dat niet altijd goed werkt. Ook al heb je contact via beeldbellen, er zit toch iets tussen. Je hebt echt een klik nodig met de kandidaat, je moet elkaar over en weer leren kennen. Persoonlijk contact is hiervoor echt de beste manier, ook op dit vlak deel ik de visie van 2de Spoor. Het heeft te maken met vertrouwen, respect en maatwerk. Want iedereen is anders, dat vraagt om een unieke aanpak en innovatief zoeken naar oplossingen.
Positief de toekomst tegemoet
Ik hoop nog lang samen te werken met 2de Spoor. Het is een ongecompliceerde organisatie, heel professioneel: de groepsbijeenkomsten zijn op zo’n niveau dat ze PE-punten opleveren voor je certificering. Het is een hecht team, ik voel me er prettig, alles klopt gewoon… Wat moet ik er nog meer over zeggen?